fredag, juni 23, 2006

Funka fiiint

Tjenna!
Nu har var man varit i Göteborg. Det gick grymt bra.Jag fick till slut på T5R Spridare och sänkte bränsletrycket till 3.9bar vilket är mer rimligt än 4.9bar som det blev med original spridarna.
Som sagt turen till Göteborg skulle bli spännande. Första långåkandet med bilen när den faktiskt har korrekta avgasvärden, FixIt drevsats, 4puckars sinterlamell och Gula Koni stötdämpare runt om.
Jag låg väl på laglig hastighet ungefär och kanske 10-20 fullgasomkörningar av långtradare sedan åkte jag lite i Göteborg & Mölndal och så hem igen i samma anda. Totalt 55-57mil på 50-liter bensin, ja 0.87-0.89L/mil. Jag är extremt nöjd med det.

Jag skall sälja mina gröna Bosch 803:or men jag skall bara mäta lite på dem först.Jag har konstaterat att de hänger med fint till 1.1Bar, men eftersom jag skall ladda1.4-1.6 så får vi mäta lite till och se vad det blir för resultat. Eventuellt så måste jag gå upp i spridarstorlek precis som jag skrev i förra bloggen men det är det som jag skall mäta på.

Ikväll körde jag 2race mot en Skyline 4x4 med 400-450Hk. Förvisso förlorade jag, och det med all rätt MEN bara med 1-2 billängder ungefär och jag har som sagt upp till 0.5bar till att ladda.Men det får vi ser när det blir.

Nu är det läggdax och i morgon är det midsommar som gällerGlad midsommar på er.

Inga kommentarer: