måndag, juni 12, 2006

Äntligen...

Häj!
Så var det godkänt då... besiktningen.Det var svårare än vanligt för jag hade ett lambdavärde som var helt åt h-vete.På andra ombesiktningen så gick det bra.Undrar hur bilen kunnat gå igenom förut.Jag bytte spridare till något snäpp större och ställde in bilen med 4-gasmätare och bredbandslambda.
Hur svårt skall det behöva vara?

Ja nu är den igenom i alla fall. Jag skall logga värdena på CO-skruven och bränsletrycket så det går att återställa det vid behov.
Vi skall till Göteborg på fredag så det är skönt att bilen är ok.
Nu söker jag bara efter Bosch Spridare med nummer 0 280 150 403 som i fordkretsar brukar kallas Grå 403:or, de flödar 503cc vid 3.0bar och bör bli perfekt till min motor & chip. Bara någon vill byta mot något.
Det kördes en del i helgen det var kul här är ett foto på det [foto]
Nu kommer det nog vara lite lugnt med bilen, i alla fall 1dygn ;)
Nä men ett par veckor kanske för i helgen är det Göteborg som gäller och helgen efter det så är det midsommar... fan ;-)

Det som händer sedan är väl att bättra på frambromsarna, slitsa de skiver jag har liggandes samt byta till bra++ bromsbelägg. Just NU så måste bromsarna luftas för de är lite svampiga men jag skall låta bromsarna användas ett tag först så att luften samlas på ett ställe eller kanske rätt ställe så får vi se om det går bättre att få ut den.

Ha det så bra alla...

Inga kommentarer: