torsdag, juli 17, 2008

Besiktning...

[Avgasvärden]
Senaste veckan har varit intressant...eller så. I torsdagskväll så kontrollerade jag mina avgasvärden på verkstad,de var kanon. På fredagsmorgonen så var jag och besiktade bilen i lindesberg ovh fick nedslag på avgasvärden!! Jag blev inte helt nöjd!

Nu har jag kollat igenom avgassystemet och det är inga läckage vad jag akn hitta. Men så började jag använda hjärnan lite, jag hade nog för kort till verkstaden så motorn hann inte bli helt varm vilket resulterade i felaktiga värden. Nu skall jag ställa in så att värdena blir bra med varm bil och sedan mäta om värdena igen så får vi se vad som händer!

Häromkvällen så skulle jag bara meka dit avgassystemet men det blev en massa annat och en massa prat så det blev inte något avgassystem ditmonterat. gör nog det ikväll istället.


[Mer problem-inte mina dock]
Polaren har haft problem med att hans bil slår ifrån vid 0.5bar laddtryck och han har bytt allt och började tröttna lite. Hjälpte honom med att mäta lite på bilen och vi plockade bort trubo+:en och nu verkar det som om den går mycket bättre. Med Turbo+:en så blev det ostabilt laddtryck och ryckig gång vilket vi inte såg utan turbo+ systemet. Håller tummarna för att det fungerar nu.


[Mera bilknas]
Farsans styrservopump har lagt av, eller i varjefall så läcker den ganska ordenligt så att om man fyller på och åker 20meter så är den tom...nästan iallafall. Måste kolla på det om jag skall ha bilen på semester men självklart hoppas jag på att kunna nvända min egen bil på semestern istället. det beror kanske på om jag får passagerare i bilen förståss men jag tror inte jag tar hänsyn till det.

I helgen kanske det blir ett besök på All Car and Bike meet i Askersund men det har vi inte sett än. En stor utställning av bilar och motorcyklar. Både amerikanare och andra ställer ut så det är ögongodis för alla bilintresserade.

Inga kommentarer: