torsdag, maj 18, 2006

Besiktning...

På måndagen köpte jag nya renoveringssatser eftersom jag skulle få 2:a på det på besiktningenoch fixa det på tisdag kväll. Jag spolade även av bilen undertill då jag hade drivknutsfett bådehär och där efter de spruckna damaskerna.

På tisdag morgon så åkte jag till besiktningen. Jag fick 4poäng. 2 på läckande bromsok och 2på för högt lambdavärde på förhöjd tomgång. Värdet var 1.3! Något högt kanske.Jag får kolla läckor i systemet, köra lite med bilen samt gå över alla kontaktdon. Jag skall låna en L8 box med originalchip också så skall det nog bli bra. I övrigt så fick besiktningsmannen motorstop och det såg ut som han tänkte "varför kan inte folk åka gocart istället" men sedan smög han väg så fint med sinterkopplingen. Bra gjort.

Det blev inte intressantare än så men han gillade bilen trots att klockan var 07:20 på morgonen.Jag träffade även lite annat folk jag kände där. Kul.
Jag åkte och jobbade och sedan hem och meka isär oken... :(
Höger ok var helt kass invädigt, enklast att byta.

Jag handlade två utbytesok på onsdagen så attdet blir lika bra på båda sidor. nu är det bara skivor bak, slitsa skivor fram samt bättre beläggsedan är bilen bankörnings vänlig.

Ikväll skall jag byta oken bak.
Det blev som jag trodde, jag fick ut bilen på tisdagen och sedan blev det regn... Det är inte första gången.Jag får offra lite till solgudens ära eller något så att det blir bättre väder i helgen...

Inga kommentarer: