måndag, maj 15, 2006

Bromsproblem...

Idag var det en uppsamlar dag.En hel del småfix skulle göras.Ta ur en trasig skruv och sätta dit en ny i spoilerljuset, sätta på spoilern fram, sätta på katalysator, slipa bensin/bromsrör, fixa sladden till lambdasonden och kolla bromsarna bak eftersom handbromsen inte fungerade.

Allt gick bra fram tills jag skulle kolla handbromsen. Det slutade med att det läckte ganska duktigt med bromsvätska när man bromsar ur hanbromsarmens packbox.Jag kommer inte att hinna fixa detta innan besiktningen i morgonbitti kl 0720 så detfår vänta och jag får ta de 2:orna. Meca hade iallafall renoveringskit hemma så jag skall åka förbi och handla 2st sådana när jag åker från jobbet. Jag har ju funderat på att renovera oken en längre tidmen det har inte blivit av, nu får man skylla sig själv.Jag såg att en hel uppsättning bromsrör(inte slangarna) kostar 279Kr, jag måste kolla hur kvalitén på dessa är. Svårt att komma undan billigare i alla fall.

Kvar att göra idag är att spola motorn undertill för att få bort allt kladd från när drivknutsdamaskerna var trasiga. Det blir intressant att se hur detta går.Egentligen borde man besikta på hösten istället så att man slipper det på våren när man inte vet hur saker och ting fungerar.

Inga kommentarer: