torsdag, maj 11, 2006

Japaner japaner...

Idag blev det mekande på olika sajter.Till att börja med så var jag i mina föräldrars garage och snyggade till min japsdämpare i kolfiber. Jag har bara en sak att säga och det är att: Köp inte japsdämpare som är nitade och köp inte japsdämparesom har kolfiber som yttre "vägg" det ska isåfall endast vara för syns skull inte vara en egentlig vägg... Min håller på och trillar isär så jag fick nita om den. Sedan tvättade jag den med fälgtvätt och poleradelite snabbt med autosol. Blev bättre men inte bra. Nästa gång blir det en helsvetsad.

Jag hämtade vatten och sedan åkte jag till garaget och började blanda kylarvatten. Klockan går när man har kul så efter en stunds ihällande av kylarvatten så åkte jag och hämtade flickvännenpå jobbet och så åt vi lite snabbmat och körde ett bord till min mor. Jag kollade även luften i mina sommarfälgar.Efter detta så åkte vi tillbaka till garaget och flickvännen städade åretruntbilen lite. Det är väldigt mycket och:ande nu... ;)
Jag fortsatte fylla på vatten tills det var klart sedan så fixade jag lite med kontaktspray i några viktiga kontakter så som värmekontakten till kylfläktarna samt kylfläktskontakterna och motorkontakterna. Jag monterade på avgasröretoch det blev rätt bra, iallafall så länge avgasröret är kallt ;) Tiden går som sagt fort när man har kul så det började bli dax att åka hem men jag förberedde för att byta olja nästa gång jag är i garaget.
I morgon blir det nog eventuellt uppstart, skall bli intressant :D
Ha det bra tills nästa gång...

Inga kommentarer: