fredag, maj 12, 2006

Starta eller inte starta...

Idag skulle jag nog hinna göra ett startförsök som det såg ut.Jag började med att byta olja vilket gick förvånansvärt bra med tanke på att jagbrukar dränka in ena armen i olja när jag tar bort filtret. Jag antar att det itne varså mycket olja idag eftersom den inte varit startad på ett bra tag.

Jag satte även på hjulen, de skulle nog behöva en renovering för de har levt ett hårt liv.Men ändå, det blev fint. Det känns skönt nu när det är så nära. Jag plockade i ordning litei garaget så att jag skulle kunna backa ut bilen, sopade undan lite skit.
Åfan, jag måste ju sätta dit växelspaken... Sagt och gjort. Jag monterade dit spakenoch j-ar anamma vad tight växellådan känns nu med nya bussningar, ny drevsats ochborttagna bussningar i spaken. Nice...

Var även tvungen att sätta dit lite inredning under instrumentpanelen som jag tagit bort närjag bytte detaljer på kopplingspedalen igår. Hmm, hyggligt styv koppling. Det blir nog inte såkul att sitta i bilkö med denna men vem skall sitta i bilkö ;)

Dax att starta bilen, batteriet var ju fulladdat igår så det borde gå bra.Vrider om nyckeln...klick...försöker igen...klick vafan! Åker och hämtar startkablar med en rasandefart men när jag provar dem så är det samma sak...trist. Det hade varit fint att avsluta fredagen medatt prova bilen en sväng men det får bli en annan dag.

I morgon skall jag ta bort startmotorn och se om den går vid sidan av.Jag minns att jag vid ett par tillfällen hade problem med startmotorn förra året och det kanske inte var heltoväntat att den skulle lägga av men jag hade glömt det *surt* Hoppas bara den kärvar eller liknande.
Det blir i morgon...
Ha det så bra tills nästa gång

Inga kommentarer: